tiistai 22. marraskuuta 2011

BARILÓO BARILÓO BARILOCHEE

HEI TAAS _PITKASTA_ AIKAA !
Oon siis ihan alyttoman pahoillani etten oo kirjotellu mitaan varmaan yli kuukauteen, ei herranjestas taa mun blogi on saalittava :D Riinan kissan pennut myytin jo pois ja hetki sitten tuli tayteen 4 kk Argentiinassa. Mulla on tuolla muutema luonnosta jota oon vaannelly viime kuussa, kohta julkasen ne, kerron ensiksi meijan abien reissusta Barilocheen, jossei facebook sivuni ole jo kertonu kaikkea tarvittavaa :D

Elikka siis 5. paiva marraskuuta rankattiin matka meijan koululta aamulla kello 9. Ensiksi juostiin kaikki luokkiin ku opettajien ois pitany siis inormoida meita jostain mutta nojoo... homma paaty siihen etta kaikki laulettiin niita meijan koulu hoilauksia jotka haukkuu esim. "viholliskoulua" (joo lol.) ja vuotta nuorempia ja ylistaa meita ! :D

Noni siis oli siin koulun pihalla varmaan puol villa mariaa hyvastelemassa ! Oli vanhemmat, poika/tyttoystavat, tyon antajat , kokosuku, kaverit ect. herran jestas matka on vain 10 paivaa ? no anyways oli ihanaa ku oltiin ensimmaisessa bussissa (sellasia 2 kerroksisia ihan hienoja ! ) ja kun bussi lahti soimaan ni alko soimaan taysilla MI NIÑA BONITA ! kaikki vaa huus ja uhos ja melkee itki siit tunteesta ku naa on siis odottanu tata matkaa viimeset 6-12 vuotta !

5.11Matkaa oli siis 33 tuntia bussilla ensiksi Esqueliin. Katottiin kauhu leffoja, syotiin huonoa ruokaa, nukuttiin todella epamukavast ect. kunnes seuraavan paivan iltapaivalla saavuttiin Esqueliin.(6.11) Siela sitten mentiin heti syomaan ja oli ihanaa saada lamminta kunnon ruokaa pitakasta aikaa! Kanaa kyllakin koska liha on etelassa kallista ja "huonoa". Siis lahes koko matka syotiin kanaa...
Siita sitten lahettiin luonnon puistoon ja arvatkaa vaan : busseilla... Oli ihan upeat maisemat !
Iltapaivan ohjelma oli siis " CANOPI" eli vaijerin varassa laskua vuorien valissa ? ( oon ihan kamalan pahoillani tasta mun suomen kielesta, emma sita oo unohtanu, mut jotkut tollaset lauseet ei vaan onnistu mun paassa, mut tarkeinta et ymmarratte) Se oli ihan alyttoman hauskaa, laskettiin sellaset 3 patkaa jotka kuulu kaikki yhteen rataan. Siel ois ollu yks tosi pitka, mut se oli suljettu ku tuuli niin paljon !

meidan valipala paikka :)

Sitten illalla rankattiin taa biletys putki Esquelin jossain pikku pubissa, oli ihan hauska meno, ja oli ihana paasta vahan laittaa itteaan ja sen jalkeen vahan irrottelemaan! Sitten palattiin hotellille siina 3-4 aikoihin ja kaikki nukahti silla sekunnilla.

7.11 HERATYS KELLO 6:30 =) ihanaa oli kylla herata pakko myontaa -.-
Lahettiin luonnonpuistoon, Chilen rajalle. Siela oli kaikkea erillaista ohjelmaa, kaytiin kavelylla, nakoala paikalla ja viimeseksi veneretkella kattomassa 2600 vuotta vanhaa puuta. Me satuttiin olemaan viimesessa ryhmassa, ja oli jo aika myoha kun saavuttiin silla veneella sille saarelle. Olin ite ihan alyttoman vasyny ja siis nauroin ihan kaikelle mita tapahtu, kierrettiin sita saarta sellaset hupsun guiden kanssa :D Mutta kylla munkin hyvantulisuus meni ohi sellasessa 3h odotuksessa. Vene ei vaan tullu.. ja alko tulla kylma... ja myoha... No se sitten lopulta saapu ja oltiin siela kaikki ihan vasyneena ja kohmeessa. SITTEN alkoi sataa ?! mika tuuri taakin oli, jouduttiin viela kavelemaan sellasta pienta polkua busseille , joka oli kosken vieressa ! Pimeassa ja sateessa kello 11:30 yolla... se matka tuntu 3 kertaa pidemmalta ku tullessa, ja lopulta viela jouduttin menemaan sellasta heiluvaa riippusiltaa pitkin, joka oli ihan marka ja tosi vaarallinen. EIKA kukaan tienny oltiinko meita odottamassa siela parkkipaikalla, koska puhelimissa ei ollu signaalia ! No oli siela onneksi odottamassa muutama minibussi, jotka huristeli hotellille ihan kamalaa vauhtia... siis vuoristo teita! 2 Ihmista meijan minibussista byyttas... saavuttiin hotelilla ja syotiin ja mentiin nukkumaan ei jaksettu lahtee sinne samaan pikku pubiin ku oltiin niin poikki, kello oli 12:30 ku paastiin hotellille.

8.11
Tiistaina sitten alotettiin matka kohti BARILOCHEA, eli matkan paa kohdetta.Bussissa onneksi talla kertaa tajuttiin nukkua ihan rauhassa! Barilocheen saapuessa ei kylla kukaan osannu olla hiljaa, laulettiin vaan etta promo saapui barilocheen eika niita mikaan enaa kiinnostunu ja hotellin vessaan laattaamaan lopulta paadytaan.
Kaikki mun huonekaverit oli jostain syysta ihan huonolla tuulella, kuka tietaa minka takia, varmaan vakavan luokan poikaystava ikavan takia -.- Lahettiin siis marilynin kanssa kattelemaan millanen taa Bariloche oikeesti on ja kaytiin ottaa valokuvia tosi kauneista paikoista =) oli ihanaa ja lopulta paasyttiin tosi sopoon kahvilaan syomaan vahan jotain !
Sitten palattiin hotellille valmistautumaan ja taas vahan syomaan. SITTEN ILLALLA LAHETTIIN BY PASSIIN eli siis yhteen Argentiinan parhaimmista klubeista! kaikki oli aivan innoissaan, ja meni kylmat vareet ku siel tuli se matala aani BIENVENIDOS A BY PASS. siis taa paikkahan on tunnettu sellasesta sairaasta valoshowsta ! Kukaan ei pystyny ees tanssii kun kaikki tuijottii vaan suu auki , ku katottiin sita valoshowta, no ei josses en ma osaa selittaa yhtaan millanen se oli, siel oli paljon sita sumua silleen etta se valo nakyviivoista ja sit ne muodosti niista nelioita spiraajea varillisia valokeiloja en ma tiia mut se oli ihan hullua en oo koskaan nahny mitaan sellasta, ei taalla meijan villa marian quinotoissa oo mitaan tollasia hienouksia :D (quinoto on just se kaikista kamalin pellolla ponottava klubi, missa kuitenkin on aina paras meno) Ilta oli ihan huippu eika kukaan ois halunnu lahtea hotellille kun bussit tuli hakemaan meita. Ainiin ja jotkut mun kaverit kuluttivat 450 pesoa tana iltana eli siis lahes 100 euroa pelkastaan ryyppaamiseen. terve vaan.

9.11
Aamulla oli siis taas aikanen heratys , tai no aina tultiin hotellille myohaan ja herattiin ihan pirun aikasin, oisin melkee voinu ampuu sen opettajan joka aamu ku se huus VAMOS CHICAS VAMOS.... No talla kertaa lahettiin siis lumihuipulle. Ainut vaan etta mentiin kaikki 250 oppilasta sellasella 20 hengen kondoolilla, voitte kuvittella miten kauan meijan piti odotella ja miten siina meni hermo odotellessa kun siita viel kopotteli sellanen  elakellais ryhma ohi ihan ilman jonottelemista... No siis lopulta paastiin sinne lumi huipulle, ja kaikkihan siis sekos ku naki lunta, ei se mulle ehka ollu niin isojuttu . Ja siin oli se pointti et ma tiian et lumi voi oikeesti olla lumi jaapallona aika kivulias osuma takaraivoon... No eihan kukaan mua uskonu ku sita yritin selittaa et hei cmoon alkaa heittako niit naamaan ... Ja sen jalkeen siskon kamera meni rikki ja kaverille tuli mustasilma lumipallosta ...
No palattiin hotellille ja oli sekuntti vapaa aikaa niin tottakai kaikki paino paat tyynyyn.
Illalla herattiin ja vuorossa oli CEREBRO ja oli taas ihan huippu ilta !

10.11
TAAS aamulla taa VAMOS CHICAS VAMOS ja melkeen heitin sita opettajaa jollain... kaikki kiros sen ihan maan alle. Torstain ohjelmana oli menna ala-asteille opettamaan meijan provinssin tapoja ! oli tosi kivaa oikeesti ja ne lapset oli kaikki tosi mesissa ja sielt sai ruokaa ;D sitten tehtiin lopuks viela sellanen lippu niille muistoks =)  Sen jalkeen mentiin nahuel hue leikki puistoon missa oli kaikkia ulkopeleja ect. Oli ihan hauskaa siellakin paitsi etta ilmassa oli kamalasti sita tulivuori tuhkaa :( jouduttiin lahtee vahan aikasemmin pois, tultiin hotellille ja lahettiinostoksille =) itse ostin sellasen BARILOCHE  hupparin ja vahan suklaata itelleni ja Taydalle.
Illalla oli FIESTA DE DIFRAZZ eli naamiaset ! oli ihan sairan hauskaa kattoa kaikkien pukuja kuolin siel vaan nauruun :D fiesta ei kylla muuten ollu yhta hyva kun aikaisemmat... ite olin inkkari =)

KOOMIKKO JOKA ESIINTY MEILLE NAHUEL HUESSA =)

11.11
SITTEN VIIMEINEN PAIVA BARILOCHESSA ! Kaytin vene ajelulla isla Victorialla joka on siis sellanen tosi natti saari, turkoosin veden kaartamana =) tehtiin siela rannalla meijan oma bombaraca =) okei kukaan muu ei ymmarra mika se on paitsi Riina mut siis fiilis oli sika hyva mut haikee :( se on siis sellanen koulun hoilaus, venaas jos loydan sen youtubesta...
(laiskistuu taa kirjotus kun vasyttaa jo taa texti)
Illalla mentiin GRISUUN mika oli siis aivan mahtava, se oli 4 kerroksinen ja aah siel oli vaan sika hyva meno vaikka pari kertaa ehkapa eksyinkin :D juontaja oli sellai inkkari joka heitti tosi hyvaa settia ja meita oli siela 3 erikoulua =) oih oli vaan tosi siisti ilta !

12.11
Aamulla lahettiin hotelleilta busseilla kohti SAN MARTIN DE LOS ANDES, sellaseen hiihto kaupunkiin mika oli mun mielesta tosi sopo :) paadyttiin hotelliin missa ei ollut hissia... eli piti kiiveta 3 kerrosta rappusia matkalaukun kanssa... ja sitten lahettiin keskustaan syomaan =) oli just sootti paikka mihin paadyttiin vaik siin olikin tosi arsyttava lintu joka lens melkee naamaan :( haha :D
Illalla oli sitten se loppu gaala missa kaikki itki...  minakin..  mut oli ihanaa ja tosi hyvaa ruokaa =)
Se tunne mika nailla on tast naiden koulusta on ihan hullu... siis naa rakastaa sita ihan koko sydamella.

13 & 14 .11
Kaytettiin kaikki paluu matkaan, oli tosi hyva fiilis bussissa !
AIH SITTEN PALATTIIN KOULULLE JA KAIKKI SEKOS, meni hyppiin koulun pihalle ja kiljumaan niin kovaa ku keuhkoista lahti ja aah seoli niin siistii :D hypittiin joku 2 h siela hoilottamassa :D sitten paadyin kotiin ... ja nukahin !

Sellanen matka en nyt sotke tahan paivitykseen muita juttuja, saan ehka ens kuussa vasattyy toisen paivityksen :D jeje

PS. kuvat on tosi huono laatusii mut no en nyt jaksa lataa niit uusiks !!

1. miten ihana tarina, kiitos kun jaksoit jakaa kokemuksesi!
    Taina

2. Ihanii kuvii ja kaikki kuulosti yhta hyvalta luettunakin ;) paitsi toki ne mehukkaat yksityiskohdat hehehohohoheheheohohoheheheohgogog <3 oot murppis

3. ihanaa et kirjotit tän !! oon käyny ain välil kattoo joko ois tullu jotain... :D odotus palkittu!
    mäki olin costa ricas tos canopi-jutus!! äläkä huoli, mäkään en tiiä mikä se on suomeks :D:D mut se oli hemmetin hauskaa :D
    ja kuulostaa et teil oli sika hauska reissu :D olen iloinen puolestasi. ja mitä hittoo jo 4kk siel?! oijjoi oot rakas.
    -ässä

4. @taina: jooo kesti ehka hieman , yli kuukausi paivittaa taa, mutta hei ainakin paivitin :D

@Riina: jejej en ehk jaa kaikille mummoille ja tadeille kaikista likaisimpia yksityis kohtia :O

@assa: jep oon tosi pahoillani laiskuudestnai :O JOO SE OLI IHAN SIKA SIISTIIII :) oli huippu reissu ! pistan sulle koht hopotyksiani inboxiin =)

5. tota canopi juttuu sanotaan kai vaijerikiipeilyks en oo khyl ihan varma :D ja nauroin tolle VAMOS CHICAS VAMOS-jutulle! Great et jaksat kirjotella taas välillä :) You go grrrrl! t.Anzaaa